domingo, septiembre 03, 2006

CANTABRIA, TRENTA AÑOS DE CAMINU JHACIA LA SU ENDEPENDENCIA ( CANTABRIA, TREINTA AÑOS CAMINO DE SU INDEPENDENCIA )

CÁNTABRU:

Nel añu 1976 nascía la colla ADIC, l'entarajilación nacionaliega más antiga autualmenti n'esti país. Escomenzaba asina un largu caminu d'alucha pola riconociencia l'identidad nacional del muestru país. Tres esta colla nascierin ANAC ( Ajuntamientu nacionaliegos cántabros ) y PNC ( Partíu Nacionaliegu Cántabru ) enos años 1983 y 1988 rispeutivamenti. N'ambos casos la su via jhue jhartu ecímera, piru nel su momentu endicarin que'l nacionalismu cántabru escomenzaba a espertar dimpués d'años d'adormecimientu.
Enos años 90 nacierin las dos jhormacionis que hui diya caltién vivu'l ispíritu del nacionalismu y endependentismu d'esti país: Regüelta ( entaralajilación de la mozadáa cantabriega más isquierdista y soberaniega ) y sobri tou CONCEJU ( partíu nacionaliegu cántabru d'isquierdas y partidariu del drechu d'autudeterminación del Pueblu Cántabru ). Pa más enjormación sobri estas entarajilacionis desisti un asganci a las sus web dendi esti blog.
Cantabria, autualmenti tié un tímidu autugubiernu c'asperamus seya ampliáu ena rejhorma del muestru Estatutu. Encontó, el Pueblu Cántabru alucha pol logru del su drechu a la su autudeterminación y endependencia. Hestóricamenti el muestru país ha demostráu´l su ispíritu d'endependencia escontra romanos, visigóos, árabis, francesis y castellanu-españolis. Un ispíritu d'alucha que tardi u trempanu dará los sus frutos y ricuperará pal Pueblu Cántabru la su soberanía nacional que namás tuvu de ber perdíu.

CASTELLANU-ESPAÑOL:

En el año 1976 nacía la asociación ADIC, la organización nacionalista más antigua actualmente en este país. Empezaba así un largo camino de lucha por el reconociemiento de la identidad nacional de nuestro país. Después de esta asociación nacieron ANAC ( Agrupación Nacionalistas Cántabros ) y PNC ( Partido Nacionalista Cántabro ) en los años 1983 y 1988 respectivamente. En ambos casos su vida fue bastante efímera, pero en su momento indicaron que el nacionalismo cántabro empezaba a despertar después de años de letargo.
En los años 90 nacieron las dos formaciones que hoy día mantienen vivo el espíritu del nacionalismo y del independentismo de este país: Regüelta ( organización de la juventud cantabrista más izquierdista y soberanista ) y sobre todo CONCEJU ( partido nacionalista cántabro de izquierdas y partidario del derecho de autodeterminación del Pueblo Cántabro ). Para más información sobre estas organizaciones existe un enlace a sus páginas web desde este blog.
Cantabria, actualmente tiene un tímido autogobierno que esperamos sea aumentado en la reforma de nuestro Estatuto. Sin embargo, el Pueblo Cántabro sigue luchando por su derecho de autodeterminación e independencia. Históricamente nuestro país ha demostrado su espíritu de independencia frente a romanos, visigodos, árabes, franceses y castellano-españoles. Un espíritu de lucha que tarde ó temprano dará sus frutos y recuperará para el pueblo cántabro su soberanía nacional que nunca debió perder.