jueves, agosto 31, 2006

LA MUESTRA LINGUA: EL CÁNTABRU ( NUESTRA LENGUA: EL CÁNTABRO )

CÁNTABRU:

Encontó de las tocháas que'l muestru Presidenti Revilla diz por tolas partis sobri que la nacendia del "español-castellanu " jhué'n Cantabria,la rialidá es que l'única lingua nacía n'esti país jhué'l Cantabru.
El cántabru jhorma parti del mesmu diasistema ligüístico que'l asturianu, el lionés,el mirandés y el castúo estremeñu. Huy s'alcuentra n'un prucesu de resurdimientu tres una jartáa d'años en francu peligru d'esapaición. El su autual territoriu d'esparcimientu s'alcuentra enos vallis del Nansa y Cagüerniga y ena Cumarca del Pas.
Autualmente daqui collas ( Aición pol Cántabru, Mozandáa,... )empartin daqui cursos de continu pala denseñanza del cántabru y amás aluchan pola proteición y la decensa d'esta lingua que jhabla'l pueblu cántabru dendi jhaz siglos encontó del centralismu.

ESPAÑOL-CASTELLANO:

A pesar de las tonterías que nuestro Presidente Revilla dice por todos los sitios sobre que el nacimiento del español-castellano tuvo lugar en Cantabria, la realidad es que la única lengua nacida en este país es el cántabru.
El cántabru forma parte del mismo diasistema lingüístico que el asturiano, el leonés, el mirandés y el castúo extremeño. Hoy se encuentra en proceso de recuperación tras bastantes años en franco peligro de desaparición. Su actual territorio de difusión se encuentra en los valles del Nansa y Cagüerniga y en la Comarca del Pas.
Actualmente varias asociaciones ( Aición Pol Cántabru, Mozandáa,... )imparten algunos cursos regularmente para la enseñanza del cántabru y además luchan por la protección y la defensa de esta lengua que habla el pueblo cántabro desde hace siglos a pesar del centralismo.